Aktualne wymiary grafik na Facebook’u oraz Instagram to jedna z najczęściej wykorzystywanych przeze mnie zakładek na komputerze. Uważam, że każdy powinien mieć taką zakładkę u siebie. 

Dlatego postanowiłem stworzyć taką ściągę również u siebie na blogu i na samym początku zachęcam Cię do dodanie sobie tego wpisu do zakładek.

Zdjęcie profilowe – 900×900 px

Tego typu zdjęcie wyświetlane jest na Facebook’u w wymiarach 170×170 px na desktopach i 128×128 px na urządzeniach mobilnych. Jednak, by zachować ostrość zdjęcia, zalecam wykorzystywanie grafiki w rozmiarze 900×900 px. Pozwoli to na wyświetlenie zdjęcia wysokiej jakości nawet po jego powiększeniu. 

Pamiętaj, że w tym momencie zdjęcia profilowe są wyświetlane w formie koła. Może to skutkować obcięciem części logo lub napisu na grafice. Należy mieć to na uwadze. 

Zdjęcie w tle z ang. Cover photo – 1920×730 px

To zdjęcie, które widzimy na naszej stronie na Facebook’u. W rzeczywistości Facebook podaje, że rozmiar tego zdjęcia powinien wynosić 820×312 px, jednak rekomenduję 1920×730 px. Pozwoli to na zachowanie wysokiej jakości i ostrości zdjęcia po powiększeniu. 

Wideo w tle – 820×462 px

To kolejna opcja urozmaicenia naszej strony na facebook’u. Wideo pojawia się w tym samym miejscu co cover photo. Oficjalne wymiary to 820×462 px. Polecam jednak eksperymentować z wyższymi rozdzielczościami, zachowując odpowiednie proporcje. 

Wideo w tle jest widocznie niestety tylko na desktopach. Na urządzeniach mobilnych użytkownicy widzą wybraną klatkę z wideo, jako zdjęcie.

Zdjęcie w tyle wydarzenia – 1200×628 px

To grafika, która pojawia się w tle wydarzenia. Jeżeli zadbamy o odpowiednie wymiary, nie dopuścimy do ucięcia istotnych części grafiki, chociażby na urządzeniach mobilnych. Polecam trzymać się 1200×628 px.

Zdjęcie w tle grupy – 1640×856 px

Można porównać tą grafikę do cover photo naszej strony. Jest to zdjęcie w tle grupy. Jednakże, należy pamiętać, że miniatura naszej grupy to wykadrowana do okręgu, środkowa część zdjęcia w tyle grupy. 

Grafika możemy być oczywiście większych rozmiarów, należy jednak trzymać się proporcji 1,91:1. 

Post w poziomie – 1200×900 px

Post w poziomie, czyli „klasyczny post” to naczęściej wykorzystywany format na Facebook’u. 

Post w pionie – 640×960 px

Idealnie spisuje się na smartfonach. Wypełnia cały ekran przewijając newsfeed, co pozwala skupić uwagę odbiorcy na naszej grafice. Grafika może być większych rozmiarów, należy jednak pamiętać o zachowaniu stosunku boków 2:3. 

Kwadratowy post – 1200×1200 px

Post w kwadracie to kolejny format, który możemy wykorzystać na Facebooku. Osobiście preferuję ten format. W ostatnich testach wyszło mi, że kwadratowe posty lepiej się klikają od klasycznych postów poziomych. 

Post w formie wideo – 1080×1080 px

Od dłuższego czasu wiadomo, że większość wideo jest w tym momencie w kwadracie. Każdy szanujący się smartfon ma dedykowaną opcję nagrywania i robienia zdjęć w formie kwadratu i jest on idealnie przystosowany, chociażby do Facebook’a. Maksymalna waga pliku wideo wgrywanego na FB to 4 GB.

Facebook/Instagram Stories – 900×1600 px 

Bardzo ważne wymiary, gdyż posty efemeryczne są teraz na topie. Większość ludzi nie przegląda już aktualności na Instagramie, a ogląda tylko stories. Należy pamiętać, że wyświetlimy pełnoekranowo w tych wymiarach tylko wideo. Niestety zdjęcie zostanie przycięte w aktualnościach.

Sekcja „O nas” lub „Our Story” – 1200×445 px (800×445 px)

W tej sekcji należy wziąć pod uwagę dwa rozmiary i to jeden zawarty w drugi. Dlaczego? Dlatego, że grafika wyświetla się na dwa sposoby. Całość w rozmiarze 1200×445 px, a na głównej stronie fanpage w rozmiarze 800×445 px. 

Notatka (Cover, Wyróżnienie) – 1200×445 px

Grafika dla notatki jest w rozmiarze pełnej wersji sekcji „o nas”.

Wymiary grafik w kreacjach reklamowych. 

Miniatura linku tzw. Linkpost – 1200×628 px (1200×1200 px)

Pierwszy wymiar dotyczy sytuacji, gdy wklejamy link ze strony zewnętrznej i Facebook zaciąga grafikę z serwisu. Drugi wymiar dotyczy linkbostów tworzonych w Menedżerze Firmy.

Page Likes (Polubienia strony) – 1200×444 px

Ten format reklamowy pozwala nam stworzyć coś na wzór zdjęcia w tle. Możemy oczywiście wykorzystać tutaj grafikę o wymiarach 2:3, czy 1:1.

Pokaz slajdów – 16:9 (1:1 lub 2:3) 

Ciekawa alternatywa dla wideo lub gifa. Facebook nie podaje nam konkretnych wymiarów grafik. Mamy informację tylko o tym, by były to grafiki wysokiej rozdzielczości i konkretnych proporcjach.

Oprócz 16:9 możemy wykorzystać grafiki w proporcjach 1:1 lub 2:3. 

Kanwa – 9:16 lub 1:1.

Wyświetlenie jej możliwe jest jedynie na urządzeniach mobilnych. Niestety Facebook nie podaje nam dokładnych wymiarów grafik, a jedynie tak jak w przypadku pokazu slajdów podaje proporce, które wynoszą 9:16 lub 1:1. 

Kolekcja (nagłówek oraz kafelki produktów) – 1080×1080 px

Jeden z najważniejszych formatów w branży ecommerce. Wyświetla kompozycję kilku produktów z wybranego katalogu. Ja osobiście używam grafik w wymiarze 1080×1080 px.

Mam nadzieję, że ta ściągawka będzie dla Ciebie wsparciem, przy każdym udostępnianiu contentu z grafiką.

 

Polecam Ci również inne wpisy:

Znajdziesz mnie również tutaj.