„Content is a King” – no pewnie, ale jaki content? Tekst czy grafika? Co lepiej oddziałuje na odbiorcę, skupia jego uwagę i motywuje go do podjęcia akcji? W tym wpisie powiem Ci, dlaczego zarówno jedna, jak i druga forma jest niezbędna, aby Twoje reklamy skutecznie docierały do potencjalnych klientów.

Co składa się na reklamę na Facebook?

Zacznijmy jednak od początku. Reklama na Facebooku składa się z dwóch kluczowych, nierozerwalnych i działających synergicznie elementów. Są to tekst reklamy oraz grafika (lub wideo). Obydwie te formy są niezbędne, aby reklama była kompletna.

Brak któregokolwiek elementu sprawia, że struktura reklamy będzie niepełna, a w konsekwencji nie będzie w stanie efektywnie oddziaływać na odbiorców.

Dlaczego grafika w reklamie na FB jest kluczowa?

Grafika w reklamie odgrywa potężną rolę. Jej nadrzędną funkcją jest przykuwanie uwagi odbiorcy i zatrzymywanie go na nieco dłużej, wyrywając z bezwolnego scrollowania tablicy na Facebooku czy Instagramie. Grafika w reklamie na FB stanowi więc pierwszy krok interakcji (Attention) odbiorcy z reklamą zgodnie z zasadą AIDA.

Dużą zaletą grafiki w reklamie na Facebooku jest to, że dobrze zrobiona jest w stanie skutecznie zaciekawić nawet najtrudniejszą i najgorzej dobraną grupę odbiorców. Niemniej, medal ten ma dwie strony – słaba i nieciekawa grafika nie zaciekawi nawet idealnie stargetowanej grupy odbiorców.

Dlatego też nie należy oszczędzać na dobrej grafice i zdecydowanie warto zlecić jej stworzenie ogarniętemu grafikowi, który umie dopasować przekaz wizualny do persony.

Dlaczego tekst reklamowy jest kluczowy?

Kolejnymi krokami z AIDY są: Interest oraz Desire, czyli kolejno: zainteresowanie oraz wzbudzenie pożądania. O ile grafika jest w stanie przykuć uwagę, o tyle dwa kolejne kroki realizowane są przez właściwie napisaną treść reklamy.

Rolą nagłówka oraz tekstu reklamowego na FB jest poprowadzenie zainteresowanego odbiorcy ku konwersji. I to właśnie tu dzieje się cała magia reklam na Facebooku, Instagramie czy w innym ekosystemie reklamowym.

Jeśli tekst będzie słaby lub niespójny z przekazem grafiki czy z komunikacją marki, wówczas odbiorca zwyczajnie porzuci dalszą lekturę i nie zrealizuje zakładanego celu konwersji.

Niemniej, jeśli tekst okaże się prawdziwym copywriterskim majstersztykiem, wówczas reklama będzie konwertować, jak szalona.

Co jest ważniejsze w reklamie na Facebooku – tekst reklamowy czy grafika?

A gdybyśmy mieli wybrać najważniejszy element reklamy na Facebooku, to co by to było? Moim zdaniem najważniejsza w reklamie na FB jest grafika.

Dlaczego?

Bo to ona otwiera lejek, budując zainteresowanie u odbiorców. Bez niej nie byłoby dalszych etapów lejka, a odbiorca nigdy (lub prawie nigdy) nie zwróciłby uwagi na samą treść reklamy.

Oczywiście ani ja, ani Ty nie musimy wybierać między wrzuceniem do reklamy grafiki lub tekstu, dlatego też nie ma sensu wybierać między jednym a drugim elementem.

We wpisie nie wspomniałem o jeszcze jednym istotnym czynniku warunkującym sukces reklamy na FB. Jest nim konfiguracja reklamy.

Źle skonfigurowana reklama nie dotrze do tych osób, które z największą dozą prawdopodobieństwa wykonają zakładany cel konwersji.

Grafika, tekst, konfiguracja – 3 elementy dobrej reklamy na Facebooku

Podsumowując: jeśli chcesz bombardować swoich potencjalnych klientów świetnie działającymi reklamami, które będą konwertować i przynosić Ci satysfakcjonującą sprzedaż, wówczas musisz pamiętać o 3 (nie 2) kluczowych elementach: grafice, tekście i konfiguracji.

Chcesz zwiększyć sprzedaż na Facebooku i Instagramie? Zgłoś się do mnie! Kompleksowo zadbam o Twoje reklamy, konfigurując je w oparciu o świetne grafiki oraz magnetyczną treść.

Wyślij wiadomość

14 + 6 =

Znajdziesz mnie również tutaj: