Jeżeli zamierzasz działać w internecie albo już to robisz i chcesz zdobywać nowych klientów, subskrybentów, czy chociażby ludzi chętnych na Twój webinar lub szkolenie, to nie raz pewnie obiło Ci się o uszy coś takiego jak „landing page”.

Co to jest ten landing page? To strona internetowa — krzykniesz. Tak, ale czy ma te same funkcje i spełnia to samo zadanie? Nie do końca.

Tradycyjna strona

Tradycyjna strona internetowa w formie one-page, czy multi-page spełnia jedną główną funkcję — informacyjną. To wizytówka naszej firmy lub marki. Na takiej stronie internetowej użytkownik może się dowiedzieć, czym dokładnie się zajmujemy, jakie produkty lub usługi oferujemy, mogą nas lepiej poznać, poznać nasze dane kontaktowe czy adres. Poruszamy się po stronie dzięki paskowi nawigującemu menu, który przenosi nas na konkretne podstrony lub do odpowiedniej sekcji w przypadku strony typu one-page.

Landing page (Strona lądowania)

Landing page to strona internetowa, która ma jasno określony cel — konwersję. Konwersją jest pożądane przez nas działanie, wykonane przez użytkownika. Konwersją na landing page może być zapis na newsletter, pozostawienie danych osobowych przez użytkownika, zapis na webinar, zakup kursu, szkolenia, czy określonego produktu.

Strona lądowania (landing page) nie ma podstron. To jedna strona, bez paska nawigacji, na której użytkownik może zrobić tylko dwie czynności. Wykonać pożądaną przez nas czynność (skonwertować) lub opuścić stronę. Nie powinno być na nim żadnych linków odsyłających poza stronę lądowania, które mogą „pozwolić” na ucieczkę bez wykonania konwersji przez użytkownika. 

Landing page bardziej niż formę informacyjną ma formę edukacyjno-sprzedażową. Jeżeli nie jest to zapis na newsletter, gdzie wystarczy krótka strona z formularzem zapisu i ewentualnym opisem co tam publikujesz i jaki jest lead magnet (zachęta do zapisu w postaci prezentu, ebook’a, kursu, raportu itd.). Jeżeli jednak landing page jest typowo sprzedażowy, muszą się na nim znaleźć odpowiednie informacje.

Krótki landing page z zapisem do mojego newsletter’a.

Długi landing page dla osób potrzebujących strony internetowej.

Jak to wygląda?

Odbiorca musi mieć zawsze pod ręką możliwość skonwertowania. Można to wykonać poprzez śledzący formularz lub przyciski przenoszące do formularza zapisu np. Co dwie sekcje. 

Użytkownik musi wiedzieć, co będzie miał z tego, że nawiąże z Tobą współpracę lub skorzysta z Twojego produktu. To dobre miejsce na przedstawienie korzyści. 

Możesz do tego wykorzystać sposób, który wziąłem od Artura Jabłońskiego, którego z tego miejsca serdecznie pozdrawiam.

Co to jest? (produkt/usługa) 

Co mi to da? (co mi daje ten produkt/usługa)

Co mi to da, że mi to da? (głębsza korzyść wynikająca z tego, co Ci daje produkt/usługa)

 

Przykład?

Co to jest?

Szkolenie z tworzenia kampanii reklamowych na Facebook u Marcela Kowalkowskiego.

Co mi to da?

Umiejętność samodzielnego tworzenia i optymalizacji reklam na Facebook’u i Instagramie.

Co mi to da, że mi to da?

Podniesie Twoje kompetencje i wartość na rynku pracy. Da możliwość samodzielnej promocji i rozwoju firmy przez kampanie reklamowe w na Facebook i Instagram. Pozwoli zarabiać na oferowaniu Twoich nowych umiejętności firmom. 

Możemy iść jeszcze głębiej.

Podniesie to jakość Twojego życia przez wzrost zarobków. Poznasz nowych wartościowych ludzi. Da ci to możliwość pracy u siebie, na swoich zasadach. Możesz pracować z każdego miejsca na ziemi z internetem, mając tylko laptopa pod pachą. 

 

Kolejną rzeczą, którą możesz (musisz) przedstawić to wizja tego, co straci użytkownik, jeżeli nie skorzysta z Twojej oferty. Co więcej? Testimoniale (Social proof). Opinie osób, które skorzystały z Twojego produktu. Dodatkowo możesz ograniczyć wszystko czasowo. Testuj, testuj, testuj :). 

Podsumowując

Każdy rodzaj strony www, powinien być dopasowany do tego, jaki jest Twój cel. Klasyczna strona typu one-page może być złudnie podobna do landing page, ale te strony mają totalnie inne zadanie. Mam nadzieję, że teraz wiesz, co to jest strona lądowania, do czego służy, jak mniej więcej powinna wyglądać.

 

Jeżeli potrzebujesz strony typu landing page do kampanii i nie wiesz, jak się do tego zabrać — napisz do mnie TUTAJ.

 

Na dzisiaj to tyle.

Do przeczytania,

Marcel.

Znajdziesz mnie także tutaj: