Nawiązywanie współpracy z agencją lub freelancerem od kampanii reklamowych na Facebook, wiąże się z przekazaniem im/mu dostępów do naszych zasobów, takich jak: strona na Facebook, menedżer reklam, piksel Facebook’a, Instagram itd.

Niestety dość często po podaniu naszego maila do klienta, żeby dał nam dostępy do wszystkich niezbędnych zasobów, a kończy się tylko na dostępnie do strony na Facebook (potocznie nazywany Fanpage).

Z pomocą przychodzi tutaj menedżer firmy na Facebook.

Co to jest menedżer firmy na Facebook (Business Facebook Manager)?

Menedżer firmy to takie centrum dowodzenia naszymi zasobami na Facebooku. Z tego miejsca możemy tworzyć zasoby firmy, jak i udzielać do nich dostępy. Dzięki temu narzędzi jesteśmy w stanie zachować porządek w projektach, zasobach i ludziach nimi zarządzającymi.

Jeżeli nie masz jeszcze stworzonego menedżera firmy, to warto to zrobić. Być może masz już takowy stworzony, ale nawet o tym nie wiesz. Jak to? – pomyślisz. Menedżer firmy tworzy się automatycznie, kiedy zmienimy nasz profil na instagramie na biznesowy. Co to oznacza w praktyce? A to, że Facebook może przypisać fanpage do innego menedżera firmy, do którego są przypisane osoby pracujące nad wynikami u tego klienta. I co wtedy? Klient może zerwać współpracę z tą agencją, ale pełnych uprawnień do swojej strony na Facebook nie odzyska, a wtedy już nawet support nie pomoże.

Jeżeli jednak nie masz menedżera firmy, możesz go stworzyć pod tym linkiem — Menedżer firmy na Facebook.

Karty i zakładki, czyli panel menedżera firmy krok po kroku.

Użytkownicy

Ta karta dzieli się na:

Osoby, które należą do menedżera firmy.

Partnerów, czyli chociażby agencje, czy freelancerzy, którzy wykonują działania na naszych zasobach.

Kolejną zakładką są użytkownicy systemowi. Tam możemy stworzyć użytkownika – pracownika lub użytkownika-administratora.

Konta

Pierwsza zakładka to „Strony”. Tutaj możemy dodać strony firmowe na Facebook (Fanpage) do menedżera firmy. Możemy utworzyć nową stronę lub poprosić o dostęp do jakiejś strony np. klienta.

Możemy tutaj również nadać dostępy do danego fanpage poszczególnym osobom.

Kolejna zakładka to „Konta reklamowe”. W tym miejscu możemy dodać konto reklamowe do menedżera firmy, poprosić o dostęp do innego konta reklamowego lub stworzyć nowe konto reklamowe.

Możemy tutaj również nadać dostępy do danego konta reklamowego poszczególnym osobom.

Następna zakładka, czyli „Grupy zasobów firmowych” jest bardzo pomocna. Możemy w tym miejscu dodać wszystkie nasze zasoby, takie jak: strona na Facebook (fanpage), konto reklamowe, piksel Facebook’a i konto na Instagramie, a następnie udostępnić te zasoby odpowiedniej osobie z naszej firmy lub zewnętrznej.

Ta zakładka pozwala nam analizować dane z różnych źródeł, wpiętych w jedno narzędzie, jakim jest Facebook Analytics.

Kolejna pozycja w tej karcie to „Aplikacje”. Tutaj możemy dodać naszą aplikację bądź poprosić o dostęp do aplikacji klienta.

Następna pozycja w tej karcie to „Konta na Instagramie”. To tutaj możemy dodać konta na instagramie, do których osoby z naszego menedżera firmy lub osoby z zewnątrz mają dostęp.

Kolejna zakładka to „Konta handlowe”, czyli inaczej sklepy na Facebook. W tym panelu możemy dodać takie konta handlowe, czy  nadać do nich dostępy. Zarządzamy nimi jednak w menedżerze sprzedaży.

Kolejna pozycja to „Dziedzina działalności”. To bardzo ciekawa zakładka. Możemy podzielić naszą firmę na konkretne działy i tutaj nadawać odpowiednie uprawnienia konkretnym działom. Możemy też nadać dostępy osobom zewnętrznym.

Ostatnia zakładka w tej karcie „Konta WhatsApp”. W tym miejscu możemy dodać nasze konto na WhatsApp do menedżera firmy i nadawać odpowiednim osobom dostępy do tego komunikatora.

Źródła danych

Katalogi — Tutaj możemy zarządzać dostępami do katalogów produktów, poprosić o dostęp do takowych lub stworzyć nowy katalog produktów.

Piksele — W tej zakładce zarządzamy dostępami do pikseli Facebook’a naszego menedżera firmy. Istotną informacją jest to, że menedżer firmy może posiadać wiele pikseli Facebook’a, a osobiste konto reklamowe tylko jeden.

Zestawy zdarzeń offline — w tym miejscu do zdarzeń offline’owych możemy przypisać odpowiednie konta reklamowe oraz nadać uprawnienia do tych zasobów osobom za nie odpowiedzialnym. Zdarzenia offline mogą pomóc w monitorowaniu, mierzeniu, optymalizacji reklam i prowadzeniu marketingu.

Konwersje niestandardowe — Czyli coś, z czego osoby odpowiedzialne za kampanie reklamowe na Facebook korzystają bardzo często. Konwersje niestandardowe, czyli pożądane przez nas zdarzenia, które wykonał użytkownik, a których nie ma domyślnie jako konwersje standardowe np. Byli na konkretnej podstronie min. 2 razy. Tutaj możemy nadawać dostępy do konwersji niestandardowych odpowiednim osobom.

Grupy źródeł zdarzeń — Tutaj zgrupujesz wszystkie źródła zdarzeń, takie jak piksele, aplikacje, zestawy zdarzeń offline i strony, aby wyświetlić kompletną drogę klientów przez punkty kontaktu.

Wspólne grupy odbiorców — to również bardzo ciekawa zakładka. W tym miejscu mamy wszystkie grupy odbiorców, które udostępniliśmy innym kontom reklamowym. Da się udostępniać grupy odbiorców innym kontom reklamowym? Ależ oczywiście! To bardzo interesująca opcja do współpracy z firmami, których usługi lub produkty są komplementarne do naszych.

Foldery materiałów firmowych — zakładka bardzo pomocna przy organizacji pracy firmy w danym miesiącu, czy nad danym projektem. W tym miejscu wyświetlane są wszystkie foldery materiałów firmowych na Facebook’u dodane przez Ciebie do menedżera firmy. Facebook daje tutaj świetny przykład. Nazwa folderu: Kampania marcowa, Opis folderu: wszystkie multimedia aktywne w marcu.

Bezpieczeństwo marki

Ta karta dzieli się na dwie zakładki, czyli:

Domeny — tutaj możemy dodać i zarządzać domenami, które znajdują się w naszym menedżerze firmy.

Listy zablokowanych — tutaj jak sama nazwa wskazuje, dodajemy i zarządzamy listami zablokowanych miejsc, w których nie chcemy się wyświetlać. Być może są strony, aplikacje z grupy Audience Network (platformy, które udostępniają swoje miejsce na reklamy Facebook’a np. Tinder, czy różne gry). Możemy tutaj również dodać adresy url stron Facebook’owych (fanpage), na których mają się nie wyświetlać nasze reklamy w umiejscowieniach typu artykuły ekspresowe, czy wideo typu in-stream.

Takie listy dodajemy w pliku o rozszerzeniu .txt lub .csv.

Rejestracje

Jedyną zakładką tutaj są „Strony z informacjami”. W momencie pisania tego wpisu ta opcja jest niedostępna. W tej zakładce Facebook pozwala nam zarządzać swoją stroną z informacjami.

Integracje

Leads Access — w tym miejscu jesteśmy w stanie nadać dostępy wybranym osobom do kontaktów (leadów) naszej strony. Możemy również zintegrować sobie system Facebook’a z naszym CRM i od razu „zasysać” leady do systemu CRM.

Płatności

Krótki i na temat. W tym miejscu możemy dodać metodę płatności do naszego menedżera firmy.

Centrum zabezpieczeń

To w tym miejscu możecie włączyć uwierzytelnianie dwuskładnikowe i wybrać od kogo takowego wymagacie. Od nikogo, wszystkich lub tylko administratorów. Ja polecam wymagać od każdego. Bezpieczeństwa nigdy za wiele, a co chwilę słyszę lub czytam na grupach tematycznych o problemach z włamaniem na konto.

Możecie również tutaj dodać administratora w firmie oraz zweryfikować swoją firmę.

Wnioski

To miejsce to centrum dowodzenia nadawania lub proszenia o dostępy.

Karta wnioski dzieli się na trzy części: Otrzymano, Wysłane oraz Zaproszenia.

Otrzymano – Prośby innych osób o dostęp do stron, kont reklamowych i innych elementów należących do Twojej firmy.

Wysłane – Prośby wysłane przez Ciebie lub inne osoby w Twojej firmie.

Zaproszenia – Wysłane przez osoby w Twojej firmie zaproszenia do dołączenia do Twojej firmy.

Powiadomienia

W tej karcie mamy możliwość konfiguracji wszelkiej maści powiadomień. Możemy wybrać, czy mamy dostawać powiadomienia o poszczególnych akcjach przez maila, czy menedżera firmy lub tak i tak.

Powiadomienia mogą dotyczyć:

  • Uprawnień firmy,
  • Roli w firmie,
  • Aktualizacji firmy,
  • Pomocy technicznej,
  • Aktualności marketingowych,
  • Aktualizacji programu partnerskiego,
  • Strony,
  • Kont reklamowych,
  • Kont WhatApp,
  • Katalogów,
  • Pikseli,
  • Aplikacji.

Przewodnik po konfiguracji

W tej karcie możemy ustawić najpotrzebniejsze dla początkujących ustawienia, tj. Konta reklamowe, Strony i osoby. U gry są też wskazówki, jak się do tych trzech rzeczy zabrać.

Jak dodać partnera (agencję, czy freelancera) w menedżerze firmy?

Kiedy rozpoczynasz współpracę z agencją lub freelancerem, to warto przydzielać dostępy do wszystkich potrzebnych zasobów poprzez nadanie statusu partnera z poziomu menedżera firmy. Sprawi to, że wszystkie dane, zasoby oraz wyniki pozostaną Twoją własnością, a Ty pozwolisz tylko na pracę na Twoim menedżerze.

Jak to zrobić? Wszystko praktycznie zawsze rozbija się o identyfikator firmowy, dlatego warto wiedzieć gdzie go znaleźć, bo dzięki niemu pozwolimy komuś poprosić nas o dostępy lub powiedzieć, żeby podał nam swój identyfikator i my mu takie nadamy. Identyfikator znajdziemy w menedżerze firmy w karcie „ustawienia firmowe”, a następnie przechodząc do „Informacje o firmie”. Po przejściu do tego panelu znajdziemy u góry nasz identyfikator menedżera firmy.

Pamiętaj, że status partnera mogą dodawać tylko administratorzy menedżera firmy.

Kiedy już wiemy jak znaleźć identyfikator menedżera firmy, możemy przejść do nadawania statusu partnera osobie/firmie z zewnątrz.

Należy w menedżerze firmy wejść w „Ustawienia firmowe”, następnie w kartę „Użytkownicy” i wejść w zakładkę „Partnerzy”.

Następnie klikamy „Dodaj” i wybrać opcję „Nadaj partnerowi dostęp do zasobów”.
Pozostaje podać tylko numer identyfikatora firmy partnera i kliknąć „Dalej”.

Mam nadzieję, że ten wpis był dla Ciebie pomocny 🙂 Jeżeli znasz kogoś, komu mógłby się on przydać, to podziel się tym wpisem z tą osobą. 

Znajdziesz mnie również tutaj: