Podczas rozmów z klientami i nie tylko, często dostaję pytania różnej maści na temat marketingu czy stricte Facebook Ads. Postanowiłem odpowiedzieć na te pytania nie tylko osobom, które je zadały, ale pokazać je również szerszemu gronu. I tak powstanie seria Q&A, której możesz być częścią. Wystarczy napisać pytanie, czy to na tego maila, czy bezpośrednio w mediach społecznościowych, do których linki udostępniam zawsze pod wpisem.

Czy warto w reklamie typu lead ads wykluczyć już pozyskane e-maile?

To zależy. Jak wiadomo zbieranie bazy mailingowej to bardzo ważny element całej marketingowej układanki. Zbierany jest za pomocą różnych narzędzi i w różnych źródłach. Dlatego należy raz na jakiś czas zebrać całą swoją listę mailingową i zrobić z niej grupę odbiorców, a następnie wykluczyć z kampanii leadowej. Pamiętaj, że trzeba samemu aktualizować tą grupę odbiorców.

Jeżeli reklama typu lead ads na Facebook’u, jest jedynym sposobem pozyskiwania przez Ciebie adresów e-mail, to nie musisz wykluczać osób, które się przez nią zapisały.

Czy warto reklamować firmę z pustym, dopiero co zaczynającym fanpagem?

Oczywiście, że tak. Jeżeli jesteś w stanie stworzyć przyciągającą oko kreację oraz dobre ropy, to nie ma większego znaczenia rozmiar Twojej strony na Facebook. Na pewno zdarzą się pojedyncze jednostki, które wejdą na Twój profil firmowy i zobaczą co się tam dzieje, ale nie oszukujmy się, to będzie niewielki odsetek. Pamiętaj, że wiele reklam prowadzi do np. Twojej strony internetowej, a tam już wielkość Twojego fanpage nie ma znaczenia.

Dlaczego moja reklama nie wydaje budżetu?

To zależy. Jednak najczęstszym powodem jest zbyt niska stawka ręczna, grupa odbiorców jest za mała, po osiągnięciu limitu wydatków, nie zresetowałeś go na swoim koncie reklamowym.

Istnieje możliwość, że Twoje reklamy są nadal w fazie zatwierdzania przez Facebook’a.

Nie widzę przycisku ponowienia płatności (a wcześniej był) na koncie reklamowym Facebook Ads. Co mam zrobić w tej sytuacji?

Trafne pytanie, bo zdarzyło się ostatnio na jednym z kont, które obsługuję. Zazwyczaj pomaga usunięcie i dodanie karty płatniczej ponownie lub dodanie nowej. Zanim jednak to zrobisz, sprawdź, czy masz ustawione limity na swojej karcie (tak było w przypadku klienta).
Jeżeli powyższe procedury nie pomogą, pozostaje kontakt z supportem Facebook’a.

Dlaczego powiadomienia o wydarzeniu czy live nie docierają do każdego zainteresowanego?

To jest ta sama sytuacja jak z wrzucanymi postami. Jeżeli by Ci się pokazywały zdjęcia i posty każdego znajomego i firmy, którą obserwujesz na FB, to w moment, by Ci się odechciało przebywać na portalu Marka Zuckerberg’a. Facebook dba o swoich użytkowników i chce im pokazywać tylko treści, które realnie mogą zainteresować użytkownika.
Kiedy informacje o wydarzeniu czy o live były wysyłane w znacznie większej skali. Zmieniło się to natomiast wraz z popularyzacją tego typu treści. Dlatego nie wszyscy dostają powiadomienie o live, czy wydarzeniu.

Jak zmienić budżet kampanii reklamowej z całkowitego na dzienny?

Niestety w puszczonej kampanii taka edycja jest niemożliwa, nawet po jej zastopowaniu. Trzeba skopiować kampanię i zmienić system rozliczania z całkowitego na dzienny.

Czy jest możliwość udostępnienia piksela Facebooka innemu Menedżerowi Firmy?

Wiele osób to dziwi, ale tak, można udostępnić piksel Facebook’a innemu Menedżerowi firmy.
Jak to zrobić? Wejdź w szczegóły swojego piksela Facebook’a, a następnej kliknij „udostępnij”.
W kolejnym kroku przypisz partnerów Twojego piksela. Masz? W takim razie wszystko gotowe.

Dlaczego Facebook pokazuje reklamy tylko niewielkiej grupie osób, mimo że grupa docelowa obejmuje setki tysięcy odbiorców?

Najprawdopodobniej winnym tego stanu jest zbyt mały budżet. Facebook, spośród grupy odbiorców utworzonej przez ciebie, zawsze wybiera tych, którzy skonwertują jak najtaniej.

Czy aktywność pod postem reklamowym ma wpływ na koszt kampanii?

Tak, ale nie bezpośrednio. Jak to? – zapytasz. Wszystko rozchodzi się o social proof, czyli tzw. społeczny dowód słuszności. Powiedz, czy chętniej klikniesz post, który ma tysiąc laików i kilkaset komentarzy, czy post bez aktywności? No właśnie. Jeżeli, aktywności jest więcej i chętniej ludzie klikają, to CTR — stosunek wyświetleń do kliknięć jest większy. To znak dla Facebooka, że ten post jest wartościowy, więc chętniej go pokaże większej ilości osób, więc cena za 1000 wyświetleń będzie niższa.

Czy da się utworzyć niestandardową grupę odbiorców, którzy zareagowali na konkretny post?

Są dwie możliwości:

Reklama wideo – możemy stworzyć grupę niestandardowych odbiorców, składających się z osób, które obejrzały konkretny procent filmu.

Reklama z linkiem – aby stworzyć grupę niestandardowych odbiorców, składającą się z osób, które widziały konkretną reklamę, musimy wykorzystać do tego tagowanie UTM. Ja używam do tego URL Builder, który możesz zobaczyć tutaj. Co to są tagi UTM? Stworzę o tym osobny wpis.

Musimy stworzyć niestandardową grupę odbiorców w oparciu o ten konkretny link z tagami UTM.

 

Myślę, że na dzisiaj to tyle. Mam nadzieję, że to Q&A Ci się podobało. Jeżeli masz pytania, na które mógłbym odpowiedzieć w kolejnym Q&A to zapraszam do kontaktu.

Tymczasem do przeczytania.

Marcel

Znajdziesz mnie również tutaj 🙂