Podczas rozmów z klientami i nie tylko, często dostaję pytania różnej maści na temat marketingu czy stricte Facebook Ads. Postanowiłem odpowiedzieć na te pytania nie tylko osobom, które je zadały, ale pokazać je również szerszemu gronu. I tak powstanie seria Q&A, której możesz być częścią. Wystarczy napisać pytanie, czy to na tego maila, czy bezpośrednio w mediach społecznościowych, do których linki udostępniam zawsze pod wpisem. Tak więc zaczynajmy!
Dlaczego konwersje z Facebook Analytics i Google Analytics różnią się tak znacząco?
Pierwszym i chyba najważniejszym czynnikiem jest fakt, że domyślnie Google przypisuje konwersję do ostatniego kliknięcia w reklamę, a Facebook do 24h od zobaczenia reklamy lub do 28 dni po kliknięciu w reklamę.
Kolejnym istotnym elementem jest to, że Facebook przypisuje konwersje osobom, które są zalogowane. Google natomiast wykorzystuje do tego pliki cookie. Co to oznacza w praktyce? Facebook może mierzyć konwersje tej samej osoby na różnych urządzeniach, natomiast Google może postrzegać tego samego użytkownika, jako kilka różnych osób. Oznacza to również, że jeżeli użytkownik nie jest zalogowany na swoje konto na Facebook, to konwersja również może zostać źle przypisana. Portal Marka Zuckerberg’a korzysta wtedy jak Google z plików cookie.
Google Analytics może również nie zliczyć konwersji, jeżeli ktoś wejdzie na stronę i wykona konwersję po dłuższym czasie. Jest to spowodowane upłynięciem sesji.
Może masz różnie skonfigurowane oba narzędzia. Ja pierwsze co robię na kontach klientów, to sprawdzam, czy strefy czasowe na obu narzędziach są takie same.
Oczywiście powodów może być jeszcze kilka, ale to dobry temat na oddzielny wpis.
Facebook zablokował mi konto bez powodu. Co robić?!
Tobie też? Witaj w klubie! Pół żartem, pół serio spotkało mnie to ostatnio.
Moje konto firmowe oraz reklamowe zostało zablokowane z bliżej nieokreślonej przyczyny. Z pewnością nie złamałem regulaminu dotyczącego reklam, a jednak mnie to spotkało. Co więcej, prawie równocześnie zostały zablokowane konta moich dwóch klientów — również bezpodstawnie.
Jeżeli masz pewność, że nie złamałeś/aś regulaminu, to odwołaj się od tej decyzji, wysyłając wniosek lub kontaktując się z pracownikiem Facebook’a za pomocą chatu. Tutaj masz link do zakładki Pomoc Facebook’a dla firm (https://business.facebook.com/business/help/).
Ja niestety nie miałem opcji chatu z supportem (zniknęła mi ta opcja kilka miesięcy temu). Na szczęście mój znajomy miał tę opcję i zgłosił się do Facebook’a w mojej sprawie. Finalnie odzyskałem pełną sprawność konta po tygodniu.
Google Analytics może również nie zliczyć konwersji, jeżeli ktoś wejdzie na stronę i wykona konwersję po dłuższym czasie. Jest to spowodowane upłynięciem sesji.
Może masz różnie skonfigurowane oba narzędzia. Ja pierwsze co robię na kontach klientów, to sprawdzam, czy strefy czasowe na obu narzędziach są takie same.
Oczywiście powodów może być jeszcze kilka, ale to dobry temat na oddzielny wpis.
Mam „błąd konta” w moim menedżerze reklam. Co robić?!
Spokojnie, to błąd pojawiający się w momencie, kiedy Facebook nie może pobrać należności z Twojej karty lub został osiągnięty limit wydatków. Jakie jest rozwiązanie? W zakładce rozliczenia musisz ręcznie wywołać płatność.
Nie mogę promować postów z otagowanym produktem (na Instagram), tak jest zawsze, czy można to jednak zrobić?
Niestety tak jest od zawsze. Jedyne rozwiązanie to odpiąć produkty i wtedy promować post.
Czy istnieje możliwość zablokowania komentowania postów na fanpage?
Tak, znajdziesz tę opcję w ustawieniach strony (fanpage). Ale czy fanpage nie jest po to, by zachodziła interakcja między marką a odbiorcami?
Ustawiłem sobie w zestawie reklam 4 różne reklamy. W związku z tym mam pytanie dotyczące tego, że jedna z reklam ma 1500 zasięg, a inne np. 7 lub 20. Z czego wynika ta różnica?
Facebook po prostu uznał, że reklama, która ma 1500 zasięgu, jest najlepsza. Musisz jednak sprawdzić, co to znaczy najlepsza dla Facebook’a? Bo często najtańsza nie jest najlepsza. Najważniejsza jest to, żeby spełniała cel, jaki został przez Ciebie postawiony. Zakup, zasięg, wyświetlenie strony docelowej?
Czy na kilku domenach może być zainstalowany ten sam pixel Facebook’a?
Tak, może być zainstalowany na kilku domenach. Tak samo może być kilka pikseli na jednej domenie.
Ustaliłam budżet dzienny 10-dniowej kampanii na 100 zł i po 5 dniach wydana kwota to 55 zł. O co chodzi?
Pierwsze co mi przychodzi do głowy to za mała grupa docelowa i Facebook nie jest w stanie wydać 100 zł dziennie. Zwróciłbym uwagę na współczynnik kliknięć do wyświetleń (CTR). Jeżeli jest poniżej 1-1,5% to znaczy, że grupa odbiorców jest źle dobrana, kreacja jest słaba lub copy (tekst reklamowy) niskiej jakości.
Myślę, że na dzisiaj to tyle. Mam nadzieję, że to Q&A Ci się podobało. Jeżeli masz pytania, na które mógłbym odpowiedzieć w kolejnym Q&A, to zapraszam Cię do kontaktu.
Tymczasem do przeczytania.
Marcel
Znajdziesz mnie również tutaj