Budowa sklepów ecommerce

"

Tworzenie sklepów internetowych to złożony proces. W pierwszym etapie badamy Twoje cele biznesowe, ofertę, grupę docelową, branżę i konkurencję. Następnie przedstawimy Ci naszą propozycje, wskazując na sprawdzone rozwiązania oraz technologie.  Projektując cały design sklepu internetowego, zwracamy uwagę zarówno na intuicyjność obsługi, ale również na efekt wizualny.

Przejdziemy przez proces budowy Twojego sklepu online razem.

1. Badanie rynku

 

Podczas gdy w sieci funkcjonuje wiele sklepów internetowych, warunkiem sukcesu jest często odpowiednie wyróżnienie się na rynku. Najpierw należy zorientować się, kto w tym tłumie stoi, czyli przeprowadzić dogłębną analizę firm konkurencyjnych pod wieloma kątami. 

2. Pomoc przy wybraniu nazwy i domeny.

 

Nazwa zostaje z nami najczęściej na lata. Warto byłoby ten etap dobrze zaplanować.  Możemy razem przejść przez pomocnicze pytania i zastanowić się, co będzie lepsze? Czy nazwa sklepu powinna być powiązana z nazwą firmy? A może ma być to zupełnie nowa odrębna nazwa. Czy ma zawierać słowa kluczowe, czy nie jest to najlepsze rozwiązanie? Jak się kojarzy? Czy łatwo ją zapamiętać i wymówić?

 

3. Przygotowanie strategii dla sklepu internetowego.

 

Potrzebujemy przygotować odpowiedni model biznesowy. Odpowiedzieć sobie na różne pytania: „Jaki mam cel?” „Do kogo kieruję ofertę?”, „Czym się wyróżnię?”, „Jakie problemy rozwiązuje mój produkt?” itd.
Warto przeprowadzić analizę mocnych i słabych.

 

4. Wybór najlepszego oprogramowania i dostosowanie odpowiedniej szaty graficznej.

 

Jest kilka wariantów oprogramowania do wyboru. Najpopularniejsze z nich to: SaaS – rozwiązanie, w którym płaci się abonament za możliwość korzystania z oprogramowania sklepu; Płatne oraz darmowe licencje; wdrożenie sklepu działającego w modelu Open Source; Rozwiązanie dedykowane, w którym od zera indywidualnie dla Ciebie. Pomożemy Ci wybrać, który model jest najlepszy w Twoim przypadku. 

 

5. Implementacja i konfiguracja kodów śledzących.

 

Do odpowiedniego rozwoju sklepu, potrzeba najważniejszych statystyk na temat ruchu na Twojej stornie.
Podczas tworzenia Twojego sklepu internetowego, umieścimy na nim najważniejsze kody śledzące(Google Analytics, Facebook Pixel, Google Ads, Google Tag Manager itd.) Pozwoli to mierzyć skąd pochodzą odwiedzający, które produkty są najpopularniejsze, gdzie potencjalnie porzucane są zakupy bez realizacji, skąd pochodzą faktyczni klienci, które źródła odwiedzin oraz formy reklamy są najskuteczniejsze.

 

6. Wprowadzanie produktów.

 

Sposób prezentacji produktów może być Twoim wyróżnikiem. Należy jednak to zrobić odpowiednio do branży. Opisy nie mogą być zwyczajnie skopiowane. To nie pomoże ani w działaniach mających na celu wypozycjonowanie sklepu, ani w dotarciu do klienta, który podobny opis czytał już pewnie w kilku poprzednich sklepach. Opisy produktów są świetnym miejscem do wykorzystania tzw. języka korzyści – genialnego narzędzia mającego wpływ na zwiększenie sprzedaży oraz zbudowanie zaufania do firmy i sklepu. Produkty to również odpowiednie zdjęcia, filmy czy inne formy ich prezentacji, które stanowią integralną część oferty i także powinny mieć swoje istotne miejsce na liście priorytetów do zrealizowania podczas tworzenia sklepu online.

 

7. Testy sklepu.

 

Po jego stworzeniu i przygotowaniu, ale jeszcze przed udostępnieniem klientom wykonujemy testy. Są to m.in.: testy poprawności działania sklepu(wyeliminowanie ewentualnych błędów technicznych, pustych stron czy braków w powiadomieniach mailowych; testy pod kątem UX sprawdzające, czy sklep jest wystarczająco intuicyjny; testy responsywności oraz zgodności z przeglądarkami. Wszystko po to, aby oddać Twoim klientom, jak najlepiej przygotowane miejsce do dokonywania zakupów.

 

8. Marketing.

 

Zaproponujemy Ci od czego najlepiej zacząć. Damy Ci wskazówki na czym należy się skupić na początku, a co odpuścić. Wytłumaczymy Ci podstawowe zasady marketingowe, dla Twojego lepszego poruszania się po tej dziedzinie. Marketing jest czymś, bez czego praktycznie żadne sklepy ani firmy nie istnieją. Możesz mieć najlepszy produkt lub usługę, ale bez pokazania się i odpowiedniej komunikacji nie uda Ci się nic sprzedać.

    Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych i wykorzystanie przez firmę marcelkowalkowski.pl Marcel Kowalkowski z siedzibą 37-450 Stalowa Wola Al. Jana Pawła II 1/154 podanego adresu e-mail i telefonu w celu przedstawienia oferty handlowej.

    Please prove you are human by selecting the Flag.